Časté dotazy (FAQ)

Nejde přidávat hodiny ani náklady

Zakázka musí být ve stavu Probíhá, Objednáno nebo Poptávka. Po přepnutí do stavu Předáno již nelze hodiny ani náklady přidávat. Stav zakázek lze měnit hromadně přímo v seznamu zakázek (tlačítko pro hromadnou změnu stavu zakázek) nebo jednotlivě na každém zakázkovém listě.

Jak smazat zákazníka

Zákazníka lze smazat pouze tak, že ho na všech místech v systému nahradíme jiným zákazníkem, aby nedošlo k narušení datové struktury (např. zakázka bez zákazníka). K tomu slouží funkce Sloučení zákazníků (záložka v kartě zákazníka). Je třeba postupovat přes zákazníka, který v systému zůstane (cílový zákazník), tzn. přes kartu zákazníka, kterým chceme nahradit zákazníky určené ke smazání. V jednom kroku lze smazat (sloučit) i více zákazníků. Všechny jejich zakázky budou převedeny na cílového zákazníka.

Jak přidávat hodiny za ostatní pracovníky

Admin může přidávat hodiny nejen za sebe, ale také za ostatní pracovníky, pokud to provoz firmy vyžaduje. V tom případě je třeba při zakládání zakázky k ní přidat příslušné pracovníky. Pro zjednodušení tohoto kroku je v okně "Nová zakázka" tlačítko Přidat všechny pracovníky. Pracovníky lze přidávat i jednotlivě přes volbu Přidat jednotlivé pracovníky. Pracovníkům, kteří nejsou k dané zakázce přiřazeni, nelze hodiny přidávat (těmto pracovníkům se zakázka vůbec nezobrazuje).

Co se stane s mými daty, pokud přejdu z placené verze na FREE verzi?

Pokud budete mít v placené verzi větší počet zákazníků v adresáři než umožňuje verze FREE, data v systému zůstanou, ale nebude možné přidat dalšího zákazníka.

Je možné v seznamu zakázek skrýt dokončené (popř. stornované) zakázky?

Ano, je to možné pomocí tlačítka Třídit zakázky. V rozbalovacím menu lze jednoduše zaškrtnutím vybrat, které stavy zakázek se mají zobrazovat. Nastavení je trvalé dokud ho znovu nezměníte. V tomto menu lze nastavit i další kombinace zobrazení zakázek nezávisle na jejich stavu - např. Moje zakázky nebo skrýt zakázky starší dvou let.

V seznamu zakázek nevidím všechny zakázky, přestože vím, že tam jsou.

Nejčastější příčinou je nastavení filtru třídění zakázek. Mimořádně zákeřná je zejména volba "Do 2 let", která slouží pro skrytí starších zakázek, a proto doporučujeme zkontrolovat její aktuální nastavení.

Chci vlastní formát číslování zakázek

Ve verzi Standard lze v nastavení definovat libovolný formát číslování zakázek a vytvořit si vlastní šablonu. Je možné použít čísla, písmena (bez diakritiky) a podtržítko. K dispozici jsou rovněž speciální tokeny s předvolbou pro rok nebo měsíc. Při založení nové zakázky systém automaticky zvýší nastavený formát čísla o jedničku. Navíc je možné každé číslo zakázky dodatečně editovat.

Jak ovlivní změna hodinové sazby starší zakázky?

Mzda se automaticky počítá dle počtu vykázaných hodin a hodinové sazby. Hodinovou sazbu u pracovníka lze změnit, což se projeví u všech následujících zakázek. V případě potřeby je možné promítnout novou hodinovou sazbu i do starších zakázek - k tomu slouží volba "Změnit k datu", kde lze nastavit datum, od kterého se má počítat mzda s novou hodinovou sazbou. Všechny zakázky od tohoto data se přepočítají.

Je možné duplikovat zakázku?

Pokud se vám zakázky opakují a chcete založit novou zakázku se všemi specifikacemi některé starší zakázky, je možné starší zakázku duplikovat. K tomu slouží volba "Kopírovat" v listě zakázky, která zakázku zkopíruje a založí novou s nejbližším volným číslem ve vašem číslování zakázek.

Jak prodloužit licenci STANDARD?

Systém v předstihu automaticky upozorňuje na blížící se termín vypršení licence (žlutě zvýrazněný text v patičce každé stránky systému). K prodloužení slouží volba Licence v záložce Nastavení firmy. Zde je možné sledovat všechny licence a jejich termíny. Licenci je možné prodloužit pomocí tlačítka Přidat licenci (nezapomeňte, že po zakoupení licence je třeba se odhlásit a přihlásit, aby si účet novou licenci načetl).

Jak přejít z verze FREE na verzi STANDARD?

Pokud vám nestačí verze FREE, lze snadno přejít na placenou verzi STANDARD. K tomu slouží volba Licence v záložce Nastavení firmy. Zde je možné licenci změnit pomocí tlačítka Přidat licenci. Po zakoupení licence je třeba se odhlásit a přihlásit, aby si účet načetl novou licenci.